SMS/LMS Bos lama

malam tadi, saya bermimpi berjumpa semula dengan kawan2 di tempat2 kerja lama, banyak tempat saya bekerja. happy rasanya dpt berjumpa dgn kwn2 & bos waima dlm mimpi pun... sebaik terjaga, saya termenung sat.. pasai apa??? pasai sorang bos ni tak join dlm mimpi ... pengalaman bekerja dengan ramai bos mematangkan saya, tak kurang juga bertugas di bawah bos2 yang suka 'pokok keladi'. tapi bos yg tak join mimpi nih adalah bos yg tak taulah nak diletakkan kategori apa.. SMS (actually LMS) yang dititipnya selepas menyahkan saya suatu ketika dulu, masih disimpan. Ia dihantar dalam Ramadhan & Syawal.

14 Sept 2007

assalamualaikum elly

Selamat menjalani ibadah puasa di bulan ramadhan yang mubarak ini.

Semoga Allah mempermudahkan semua urusan di dunia dan akhirat.

Sempena bulan yg mulia ini, saya ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf di atas segala2nya yg telah ditaqdirkan berlaku di antara kita semasa elly bersama saya dan syarikat ******.

Saya percaya elly akan mendapat ketua yang jauh lebih baik dari saya dlm karier elly yg seterusnya.

Saya kini terasa kehilangan seorang pembantu yg telah mencuba sebaik mungkin dlm menjalankan tugas semasa bersama saya.

Memang di sudut hati kecil saya amat bersimpati dgn apa yg telah berlaku kpd diri elly.

Ya Allah,
ampunilah dosa hambaMu yg lemah ini.

Wassalam.

3 Nov 2007

Assalamualaikum

Elly, selamat hari raya, maaf zahir batin.

Kerja di mana skrg elly?


SMS2 ini tidak pernah saya balas...

1. ditaqdirkan berlaku di antara kita semasa elly bersama saya dan ******? apakah maksudnya? bukankah Tuan Prof. sendiri yang minta perlucutan jawatan saya lantaran saya tidak mampu menjalankan segala tugas yang diberi. Ya! segala tugas yang diberi setelah saya 'set up' 2 buah pejabat: official office & operation office. dari tiada peralatan sehingga lengkap. saya terpaksa menghitung wang peruntukan yang ada untuk memenuhi keperluan staf & keperluan Tuan yang mahu segala2nya lengkap/berkualiti supaya bakal klien yakin dengan syarikat. saya juga terpaksa memohon jasa baik pihak kewangan untuk meluluskan kehendak semua staf, walaupun permintaan melebihi peruntukan disediakan

2. bersimpati; untuk apa Tuan bersimpati? bukankah Tuan durian, sedangkan saya hanya mentimun? fitnah rakan baik Tuan yang juga perunding syarikat, yang juga sebenarnya tidak bersetuju dengan pelantikan saya kerana beliau telah ada calon lain untuk Tuan cukup sukses..

3. berdoa untuk ketua yang jauh lebih baik; fyi, saya berhijrah dari syarikat lama ke syarikat yang belum ada klien utama kerana percaya Tuan adalah pemimpin yang baik. saya search siapa Tuan sebenarnya. kagum dengan kelayakan akademik, skil & pengiktirafan ciptaan Tuan di peringkat antarabangsa, mendorong saya menerima tawaran menyertai syarikat baru Tuan, sebagai penasihat dan orang berbincang tentang halatuju syarikat serta segala2 tentang organisasi. Begitulah yang Tuan janjikan kepada saya, tiada melibatkan hal2 peribadi. malangnya Tuan sudah terbiasa samakan saya dengan steno di fakulti, meminta fakskan surat anak, buatkan teh, dll . sy tidak bantah, cuma adakala cuba mengelak kerana tuntutan kerja pejabat & hal ehwal staf lebih diutamakan.

4. Saya kini terasa kehilangan seorang pembantu; kenapa terasa? bukankah Tuan yang menghilangkan saya dari wujud di syarikat tempat kita sama2 makan gaji

5. Kerja di mana skrg elly?; ketika membaca sms ini, saya baru turun dari research office, tempat saya bekerja part time sehingga kini. rezki pemberianNya.

yakin saya kepadaNya cukup tinggi. Dialah yang maha Mengetahui, Dialah yang maha Besar. Ketika staf dari HQ berpesan 'banyak2lah berdoa, doa orang dianiayai dimakbulkan'. Saya terdiam. Aku dianiaya? Doa saya sepanjang Ramadhan itu didengarNya...

Comments

Popular posts from this blog

Loghat teman, siri 2

Sekilas Sekinchan

Tanggungjawab seorang Juruwang