Pabila tak sihat...

Semalam public holiday. Tapi ada meeting di Secret Recipe. Batuk2, hidung tersumbat, yang sedap pun nampak tak sedap, lidah tak boleh beza rasa sedap dan tak sedap.

Balik. Entah macam mana, termasuk highway pulak... walhal ikut jalan biasa lagi dekat sampai rumah... ermm

Malam. Siang tadi tak teringat langsung beli ubat di farmasi. Ke klinik lagi la tak teringat. Lagipun memang taknak ke klinik. Makan ubat, nanti lalok tak boleh buat kerja. Maka, teringatlah kat 1 emel yang diforward oleh Pak Su, rakan blogger. Stim buah oren yang dibelah sedikit di atasnya, taruh garam. Saya pun buatlah camtu. Dah letak atas dapur, sambung kerja transkripsi di ruang tamu.

Rasa macam tak lama tinggalkan dapur. Tapi baik dijenguk. Alamak...apasal semacam ni? er.. cepat2 tutup api... la periuk kecik cap boya dah berlubang... wa.. abih la.. oren selamat... makan ler oren tu, periuk cari lain lah nanti...

Pagi ni, batuk2 gak.. tahap kesumbatan hidung ni lebih dari semalam... buah oren yang dah berkurun dalam peti sejuk tu ada lagi 2 biji. Dari rosak, lebih baik dijuskan... confident aje menekan pengisar cap Philips ni.. tetiba, air memancut kluar.. alahai.. tak ditutup rapat.. tambah satu kerja, cuci dapur, lap lantai.. oren yang lagi setengah biji tu dihasilkan jus yang teramatlah jernih kalernye... jadi ler..

ermm macam tu la... kalo dah demam...

okay ler, nak sambung mentranskrip semula

Comments

Popular posts from this blog

Loghat teman, siri 2

Sekilas Sekinchan

Tanggungjawab seorang Juruwang