XL ? L ? M ? ... S jauh sekali...

baru-baru ni saya ke tempat kerja lama.. saja lepas rindu kat kekawan lama dan bos lama. apabila nampak saya, kawan2 di ofis cakap saya dah kurus... heee... sukanya.. jumpa bos lama, biasa la, madam tak komen pasal saiz. dia bekalkan saya dengan kata2 motivasinya, diselit dengan sedikit unsur peribadi.

lepas tu saya berjumpa kak Odah tailor. minta alter jubah maxi saya yang sempit bila nak melangkah... komennya, "nampak dah tembam la... dah. cukup. jangan bagi naik dah, tak elok..." . erk sedih la plak...

tadi jumpa ex-housemate, komennya, saya nampak kurus dari masa kami serumah beberapa tahun dulu..ermm ???

yang mana satu ni? XL? L? atau masih M?

tapi saya rasa memang saya banyak makan, tadi makan macaroni + cheese. semlm makan nasi sayur pecal dan telur bungkus. masak sendiri mesti lah memenuhi selera kan. hari sebelum tu, emak masak rendang udang. hari sebelum tu pula, Che Yah jiran sebelah buat kenduri. makan nasi minyak, lauk ayam masak merah, gulai udang, ikan kering, sambal belacan, ulam, daging masak hitam. ishh.. saja yang teman berkenan semua tu... petang tu, Che Ro kakaknye Che Yah hantar lauk kenduri. malam tu makan lagi. hari sebelum tu lagi, pergi Taiping. lunch mee kari, minum petang pasembor dan satay. terus lajak ke Tesco. berkenan ikan talapia dibuat gulai asam tempoyak. memang sejak akhir2 ni saya makan makanan kesukaan saya.

kesimpulannya... berat memang dah bertambah... XL atau L, bergantunglah pada mata yang melihat. yang pastinya, saya mesti mula berjogging semula. bila nak mula, ye?.. sekarang ni asyik ujan la... he he.. alasan piawaiku...

Comments

Popular posts from this blog

Loghat teman, siri 2

Sekilas Sekinchan

Tanggungjawab seorang Juruwang