sembang-sembang @ mamak

Selepas kelas semalam, saya duduk minum bersama teman-teman. Sekali-sekala. Kebetulan pula, saya duduk berdekatan dengan kawan-kawan berbangsa Cina. Kevin d lawyer, Danish d accountant & Edmund d sales expert. Pelbagai cerita dikongsi bersama. Dari pengalaman belajar semasa di peringkat sekolah, pengalaman kerja, persekitaran semasa sehingga membawa kepada hal sejarah dan antara yang menarik perhatian saya, ialah kisah Romance of the Three Kingdom yang dibuka kisah oleh Kevin dan dikisahkan oleh Danish, seterusnya diulas oleh Tuan Peguam kita...
Hari ini, saya search tentangnya ... ohh.. rupa-rupanya, pernah difilemkan. Walaupun plotnya dikatakan berbeza tetapi saya rasa sudah menontonnya... pelakon utamanya, Andy Lau.

Banyak pengajaran, pelajaran yang saya perolehi semalam... terima kasih kerana berkongsi kisah dan pendapat dalam menjadikan kita lebih matang meniti jalan kehidupan.

Comments

Popular posts from this blog

Loghat teman, siri 2

Sekilas Sekinchan

Tanggungjawab seorang Juruwang