strategiku berhasil?... :)

Malam ini, saya menghadiri kelas pertama industrial psychology. Lega rasanya, ada dua wanita selain dari saya. Seorang senior dan lecturer kami sendiri. Kelas pengenalan dimulakan dengan sesi perkenalan dan untuk intro bagi subjek ini, Prof. meminta kami memberi satu kenyataan yang boleh jadi benar atau palsu. Rakan-rakan sekelas akan meneka sama ada kenyataan itu benar atau palsu.

Sesi perkenalan bermula satu persatu. Masing-masing memperkenalkan diri dan latar belakang. Setiap orang menyatakan status dan bilangan anak masing-masing. Yang belum berkahwin, mengaku belum berkahwin. Yang punya 3 teman wanita pun mengaku ada 3 teman... sambil mendengar rakan sekelas memperkenalkan diri, saya berfikir, apakah kenyataan yang boleh membuatkan mereka keliru... antara mahu percaya atau tidak. Sengaja saya cuba mencipta kenyataan sebegitu untuk men'cover' satu lagi keadaan yang berkemungkinan akan timbul.

Tiba giliran saya.

"Assalamualaikum"

salam saya bersambut, "Wa'alaikumussalam"

"My name is elly ........ you may call me elly"

"Hi elly!"

Saya senyum

"I'm staying in Keramat. Working at Market Research Company"

Ada yang bertanya/menyampuk. Saya membalas. Senyum. Relaks.

"My hometown is in Perak"

Ada pula yang bertanya, "Which part of Perak?"

Saya pun menjawab.

Prof pula bertanya, "Your family? Kids? Are you married? Single?"

Saya senyum. Angguk sedikit. "Single"

Saya pandang semua. Senyap. Terdiam... ter.. kelas sepi.. saya senyum selamba sahaja.

Prof. teruskan dengan soalan, "Your statement?"

"I watch Top Gear programme every week"

Ada suara, "I thought you like to watch 'Desperate Housewives' "

Saya senyum sahaja...

"Is it true?"

Saya jawab "No"

Saya teruskan kenyataan, "I love to watch Top Gear but not watch it every week"

Komen Ketua Kelas, "half true, half not". Komen Prof, "She's creating the situation of confusing by saying half true and false"

Yes.. saya telah mencipta sesuatu agar isu status tidak terlalu lama singgah di hati rakan sekelas. Apa mereka berfikir tentang saya selepas itu? Biarkan...

Saya lali.. mangli...

hanya Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya

Comments

paksuu said…
status single la bagus ..cam saya haha

Popular posts from this blog

Loghat teman, siri 2

Sekilas Sekinchan

Tanggungjawab seorang Juruwang